Instagram

Vintage Vrijdag: Foto


Toen ik vorige week bij mijn Oma logeerde belandden we even tussen de oude foto's, heerlijk! Ze heeft een oud zwart kistje (je ziet er een stukje van op de foto!) waar de mooiste foto's in zitten. Zo kwamen we ook de foto tegen die ik jullie vandaag laat zien, een hele oude, van ongeveer rond 1910!
Een foto van mijn overgrootmoeder (in het midden) en haar twee zussen.
Ik vond het erg bijzonder om te zien, en om wat meer over mijn overgrootmoeder te horen. Het leuke is wel, dat ik haar ook nog gekend heb want zij en mijn overgrootvader zijn heel oud geworden!

Omdat het zo'n mooie vintage foto is wilde ik 'm graag laten zien op deze 'vintage vrijdag'! :)

When I was staying with my Grandmother last week, we came across this pretty vintage picture (from around 1910) of my Great-grandmother (in the middle) and her two sisters. I knew her too when I was little.

I thought it was so special, and perfect for one of my 'vintage friday's'! 


Het was zoooo gezellig bij mijn Oma in IJsselstein! We hebben heel veel gekletst met heel veel kopjes thee erbij, leuke dingetjes geshopt (hele leuke kaarten voor Postcrossing bijvoorbeeld!) en kijk wat we ook nog tegenkwamen...
I had sooo much fun, staying with my Grandma in IJsselstein! We talked and talked, had many cups of tea and look what we found when we were shopping....


Hihi! En nog roze ook! We hebben 'm niet meegenomen, maar een foto was het wel waard natuurlijk!
Haha, and it's pink!! We didn't end up buying it, but I just had to take a picture for you!

Heel fijn weekend allemaal!!
Have a great weekend!!

IJsselstein, uitzicht vanaf oma's balkon.
IJsselstein, view from grandma's balcony.

Reacties

  1. Bravo,il n'y a rien de mieux que grand mére,
    Comme on est bien a bavarder de toutes ces choses" d 'autrefois"
    autour d'une tasse de thé,il faut en profiter.
    Comme j'aimerais encore goûter a ces doux instant
    Doux week end
    Et un grand bonjour a mamie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie vintage foto's.
    altijd leuk om in zo een schat kistje te snuffelen.
    nu ben ik wel nieuwsgierig hoe oud ze zijn geworden?
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren allebei in de 90, en gelukkig bijna tot het eind samen :)

      Verwijderen
  3. Mooie foto van je overgrootmoeder! En je hebt lekker kunnen kletsen met je oma....ben jaloers! Mijn oma is nu bijna 10 geleden overleden, ze was oud hoor, 91 jaar. Maar soms mis ik haar wel, om te praten over vroeger.
    Gelukkig weten mijn ouders nog veel dingen te vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto. En het klinkt als een geweldig fijn bezoek aan je oma.Lekker samen leuke dingen doen. Doe dat zo vaak je kan, want tijd in een mensenleven is kort.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto met een leuk verhaal. En wat een mooie roze plant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige foto en verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele gave foto, en ook nog in zo een leuk doosje! En die plant is ook super leuk!
    Liefs Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk. Het klinkt sowieso al gezellig: logeren bij oma. Gezellig samen geshopt. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wát gaaf!! Ik hou echt van oude foto's :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, wat een prachtig uitzicht van het balkon van je oma!! Dat was echt genieten voor jullie beiden, zo te lezen. :-)
    Bijzonder dat je je overgrootmoeder nog gekend hebt, zo'n zegen als je zo oud mag worden.
    Toen onze dochter geboren werd hadden we nog 5 generaties aan mijn man's kant, dat haalde zelfs de krant, ha, ha.
    Zelfs de echtgenoten leefden toen allemaal nog.
    Geniet er maar fijn van dat je je oma nog hebt, dat er nog maar vele van dit soort fijne bezoekjes en gesprekjes mogen volgen!
    Lieve groet,

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat awesome! Ik wist niet dat deze foto bestond. Je lijkt best op haar vind ik, haren/ogen en gezichtsvorm :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht! ;D Gave foto hè?

      Verwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Populaire posts